۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶

فرهاد ورهرام:

جایزه خود را به جسارت مستندسازان جوان تقدیم می‌کنم

جایزه خود را به جسارت مستندسازان جوان تقدیم می‌کنم

فرهاد ورهرام مستندساز در مراسم تجلیل از چهار سینماگر سینمای ایران عنوان کرد جایزه خود را به مستندسازان جوان به دلیل جسارت و نوآوری در آثاری که می سازند، تقدیم می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد ورهرام یکی دیگر از چهره های سینمایی مورد تقدیر قرار گرفته در عرصه مستندسازی است که شب گذشته ۱۷ شهریورماه در مراسم تجلیل از چهار سینماگر هفدهمین جشن سینمای ایران مورد تقدیر قرار گرفت. 

در ابتدای مراسم تقدیر از ورهرام فیلم کوتاهی با عنوان «تمام فصول برای یک مرد» که مجموع تصاویری از مستندهای این فیلمساز است برای حاضران در تالار ایوان شمس پخش شد و در ادامه فرهاد توحیدی فیلمنامه نویس و ابراهیم مختاری مستندساز روی صحنه آمدند تا لوح تقدیر این دوره از جشن سینمای ایران را به ورهرام تقدیم کنند.

فرهاد توحیدی در ابتدا به شوخی درباره جوایز اهدایی به تقدیر شوندگان هفدهمین جشن سینمای ایران گفت: مراسم تقدیر امسال به شکل عجیبی بی سر و صدا است. در جشن های گذشته سفر کن سلقون هم نمی توانستیم به تقدیر شده ها بدهیم اما امسال جایزه ویژه سفر به آفریقا است.

توحیدی با یادی از زنده‌یاد محمدرضا مقدسیان گفت: به دوستی ۴۰ ساله با فرهاد ورهرام افتخار می کنم. ورهرام به عنوان یک مستندساز وجب به وجب خاک ایران را می شناسد و ایران دوستی و ایران شناسی از ویژگی های بارز این مستندساز است. چراکه در حفظ خورده فرهنگ های ایران تلاش بسیاری کرده است. زمانی که ورهرام به اتریش رفت، وین را هم مانند تهران برای خود نامگذاری کرد و محله های وین را مانند تهران برای خود معادل سازی کرد.

ابراهیم مختاری مستندساز و رییس هیات مدیره خانه سینما نیز درباره این مستندساز گفت: فرهاد ورهرام از چم و خم دولت های مختلف عبور کرده است و روحیه سازگاری بسیاری دارد که البته سازگاری با سازش فرق می کند. به اعتقاد من فرهاد ورهرام فیلمساز مستقلی است و با شرافت پرده از واقعیت برمی دارد و واقع گرایی می کند.

فرهاد ورهرام پس از دریافت لوح تقدیر هفدهمین جشن سینمای ایران گفت: نسل جدید تاثیر مهمی بر سینمای مستند گذاشته اند و نسبت به نسل ما جسورتر وارد میدان شده اند. بنابراین جایزه خود را به مستندسازان جوان به خاطر جسارت و نوآوری که در آثارشان دارند، تقدیم می کنم.

کد خبر 2911448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha